Sunday, October 30, 2011

Virtuaalmaailmad

Tutvu mõne vabalt valitud virtuaalmaailmaga (Second Life sobib, aga soovi korral võib ka mõni muu olla) ja kirjelda ajaveebis oma kogemusi.
Kuna varasemalt ei ole kokku puutunud Second Life virtuaalmaailmaga siis valisin tekstipõhise mängu „Businesia“ millest oma ajaveebis lähemalt kirjutan.
Tegemist on tekstipõhise mängukeskkonnaga, mängu põhimõte on muuta enda ettevõte kõige kuulsamaks ettevõtteks mängus. Ettevõtte kuulsus sõltub ostetud reklaamist, mida kallim on ostetud reklaam, seda rohkem teenib kuulsuse punkte. Reklaami jaoks oli võimalik raha teenida ostes ettevõttele tööpinda, mida on tootmiseks tööjõu või masinate omamiseks vaja. Lisaks tootmisele on mängus võimalik raha teenida ka teiste mängijatelt raha röövimisega.
Minu jaoks muutis selle mängu põnevaks asjaolu, et mul õnnestus välja mõelda viis, kuidas teenida metsikus koguses raha. Tegemist oli mängu äripoolse bug’iga ning seda ära kasutades sai minu ettevõtetest kuulsuste top-i liidrid. Raha õnnestus mul nii palju teenida, et selle virtuaalse rahaga oleks võinud mitu USA võlga kinni maksta, lõpuks muutus probleemseks see, et andmebaasi väli ei suutnud nii suurt numbrit salvestada ja kogu teenitud raha lihtsalt kadus ära. See ei olnud minu jaoks suur probleem 12 tunniga tagasi teenida. Mõne aja pärast võttis minuga ühendust mängu looja, kes palus minu käest teada saada mu ettevõtte edu valemit. Peale pikka palumist ja mängu looja lubadust, et mängus ei tehta mitte mingisuguseid muudatusi, mis kaotaks võimaluse sellisel moel raha teenida, avaldasin talle edu saladuse. Loomulikult oli natukese aja pärast mängu reeglites toimunud sellised muudatused, mis välistasid sellisel viisil raha teenimise.

No comments:

Post a Comment