Sunday, November 6, 2011

Vaba tarkvara

Kirjeldage ajaveebis enda kogemusi mõne vaba tarkvaratoote kasutamisega.

Kui hakkasin järgi mõtlema, siis alguses ei suutnud mitte kuidagi välja mõelda kuidas olen kokku puutunud vabade tarkvaratoodetega. Põhjus oli ilmselt selles, et olen Windows ajastu inimene ning ajaloos on vabasid tarkvaratooteid kirjeldatud erinevate negatiivsete iseärasustega, näiteks kehv kasutusmugavus, disaini puudulikkus, ebastabiilsus jne jne. See ongi põhjuseks miks ei meenunud esmalt kuidas olen kokku puutunud vaba tarkvaraga, sest need vaba tarkvaratooted, mida ma igapäevaselt kasutan, ei saa kindlasti kirjeldada negatiivsete sõnadega.
Igapäevaselt kasutan vaba tarkvaralist veebilehitsejat Mozilla Firefox, mis omab minu arvates väga suuri eeliseid kommerts veebilehitsejate ees. Mozilla peamisteks eelisteks minu jaoks ongi stabiilsus ja kasutusmugavus. Kuna olen ka kokku puutunud tarkvaraarendusega, siis Mozilla suhtub koodi märksa „inimlikumalt“ kui teised väga populaarsed kommerts veebilehitsejad. Hea vaba tarkvaratoote näitena, millega olen kokku puutunud, võiks kindlasti tuua veel ka PostrgeSQL, see paneb tõsiselt mõtlema mis veenab inimest tasuma litsentside eest niivõrd suuri summasi.

No comments:

Post a Comment